Thursday, April 12, 2007

Patlayan ekmeklerle pogaca!

Basliga bakip"allah allah bu nasil bir ekmekmis?"diyebilirsiniz.Hemen anlatayim.Gecen sene annem oglumun dogumunda Amerika'ya gelmisti ve kahvaltida Phillsbury-Grands (Flaky layers'lar bizim favorimiz)biscuit'ler cok pratik oldugundan hemen acip firina atiyorduk ve acilirken annem duydugu PIT sesiyle ondan beri bu ekmeklere Patlayan ekmekler ismini verdi.Tadini ve pratik olusunu cok begendiginden mutlaka her sabah yapardik ve artik kahvaltilarimizin vazgecilmezi olmustu.Her telefon konusmamizda "hala o patlayan ekmeklerden yapiyormusun?"diye sormadan edemez,cok komik,enerjik,maceraperest,yenilige acik(her turk kadini gibi),arastirmaci ruhlu,cok ozverili(her anne gibi)bir annedir benim annem.Onu anlatmakta bu kelimeler bile yetersiz kalir. Gelelim bu patlayan ekmek hamuruyla basit pogaca tarifine.Zaten becerikli hanimlar biliyordur ama kisaca anlatayim.Bu bahsettigim hazir hamurlar Amerika icin gecerli,hos Tr'de alasi var ama orda da milfoy hamurlariyla harikalar yaratiyorsunuzdur zaten.Hamurlar ince ince katlar halinde de aciliyor,(ben iki kat halinde ayiriyorum) arasina hazirladiginiz maydonoz,peynir karisimindan koyup kapatin.Uzerine yumurta sarisi surup firina atin.Normal pogaca hamuru kadar yumusak oluyor.Eger zamaniniz yoksa ve telas icindeyseniz,size nacizane pratik bir oneri.Ben bu hamurlarin varligini 4 yil once Turk evsahibem sayesinde ogrendim ve cok da iyi oldu. Yukaridaki baklava ise maalesef benim yaptigim bir sey degil.Gecen haftalarda sagolsun NewJersey'den bir arkadas getirmis.NewJersey'de yasayanlara duyurulur"Gulluoglu baklavalari taa oralara kadar gelmis"Enfes bir baklavaydi.Turkiye'dekileri aratmiyor.Tavsiye ederim internet siteleri de var.Biz siparis vermistik yalniz gonderme ucreti bayagi yuksek geldi.Toplam $40 gibi bir fiyat tutmustu bunu da ekleyeyim dedim.:)

4 comments:

Anonymous said...

selam! arada girip bakiyorum sayfana.puacalarindan benimde canim cekti ama henuz gidip hamur almak kismet olmadi. umarim bana yakin markette o hamurdan bulabilirim. oglusunu ve seni optum. bye.

Defne said...

O hazır hamurları iyi bilirim, yapmıştım ben de poğaçalar, aynı senin hazırladığın gibi. Ama onlar da milföy hamuru gibi yağlı oluyorlar. Ellerine sağlık! Yarasın, afiyet, şeker olsun Jaleciğim :).

Jale said...

Pinarcim,
Yorumunu gorunce cok sasirdim.Cok sagol canim.Hamuru bulamazsan bana haber ver.Zaten hamissin uzuldum bak canini cektirdiysem,bana gel bir gun bekliyorum.Kizini opuyorum.

Jale said...

Defnecim,
sagol canim.Dedigin gibi cok yagli oluyor,ama yine de pratikliginden oturu denemeye deger :)